Nazwa procedury:

 

NAJEM LOKALU MIESZKALNEGO

 

Numer karty:

UGB.39

 

Numer JRWA:

ZPM. 7145

 

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o zawarcie umowy najmu lokalu.

2. Zaświadczenie o dochodach członków gospodarstwa domowego wnioskodawcy zgłoszonych do wspólnego zamieszkiwania. W przypadku emerytury lub renty – ostatnich 6 odcinków (kserokopia, oryginały do wglądu), a w przypadku osób bezrobotnych – zaświadczenie z rejonowego Urzędu Pracy lub oświadczenie złożone w obecności pracownika.

3. Zaświadczenia z urzędów gmin/dzielnic potwierdzające miejsca zameldowania wnioskodawcy i członków jego gospodarstwa domowego wraz z wykazem wszystkich osób zameldowanych w lokalu i datą zameldowania – w przypadku, gdy miejsce zameldowania jest inne niż miejsce zamieszkania wykazane we wniosku.

4. Zaświadczenia zarządcy (administratora) lokalu, w którym zameldowany jest wnioskodawca i członkowie jego gospodarstwa domowego informujące, komu przysługuje tytuł prawny do tego lokalu, jaka jest struktura lokalu, jaka jest jego powierzchnia użytkowa i powierzchnia pokoi oraz wykaz osób zgłoszonych do opłat czynszowych.

5. Dokumenty potwierdzające stan cywilny wnioskodawcy i osób zgłoszonych do wspólnego zamieszkiwania (np. akt urodzenia dziecka, akt zawarcia związku małżeńskiego, wyrok rozwodowy).

6. Oświadczenie wnioskodawcy, jego małżonka i innych pełnoletnich osób zgłoszonych do wspólnego zamieszkania o braku tytułu prawnego do innego lokalu lub budynku spełniającego warunki lokalu zamiennego.

7. W przypadku małżonków zameldowanych w różnych lokalach mieszkalnych, wnioskodawca zobowiązany jest przedstawić dodatkowo wszystkie dokumenty potwierdzające warunki mieszkaniowe współmałżonka analogicznie jak wnioskodawcy.

8. Do wglądu dowody osobiste wnioskodawców.

9. W przypadku osób bez stałego zameldowania należy przedłożyć informację potwierdzoną przez organ meldunkowy – gdzie osoba była ostatnio zameldowana oraz wyjaśnić przyczynę pozbawienia możliwości przebywania w lokalu.

10. W przypadku byłych lokatorów kwaterunkowych zamieszkujących w budynkach prywatnych należy przedstawić wypowiedzenie umowy najmu oraz udokumentowaną wysokość ponoszonych opłat czynszowych.

 

Opłaty:

Brak.

 

Miejsce złożenia i odbioru:

Biuro Obsługi Interesanta lub Sekretariat Urzędu Gminy Bralin, pok. nr 8

 

Jednostka odpowiedzialna:

Stanowisko ds. Zagospodarowania Przestrzennego i Zarządzania Mieniem

 

Termin odpowiedzi:

Do 2 miesięcy.

 

Tryb odwoławczy:

Brak.

 

Uwagi:

1. Umowę najmu lokalu mieszkalnego zawiera się na czas nieoznaczony, z wyjątkiem przypadków określonych w § 12 Uchwały Nr XLIV/214/06 w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy.

2. Umowa najmu lokalu mieszkalnego może być zawarta z osobą, która nie posiada tytułu prawnego do lokalu oraz spełnia kryteria dochodowe i powierzchniowe określone w uchwale Rady Gminy Bralin w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Bralin.

3. W trakcie postępowania organ może zażądać dodatkowych dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy.

 

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego ( Dz. U. nr 71, poz.733 z późn. zm. ).

2. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks Cywilny ( Dz. U. nr 16, poz.93 z późn. zm. ).

3. Uchwała Nr XLIV/214/06 Rady Gminy Bralin z dnia 29.09.2006 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy.

Wymagane załączniki:

1. Wzór wniosku o zawarcie umowy najmu lokalu.

2. Wzór zaświadczenia o dochodach.

3. Wzór oświadczenia o dochodach.

4. Wzór oświadczenia o braku tytułu prawnego do innego lokalu.

5. Wzór oświadczenia osoby nie posiadającej stałego miejsca zamieszkania/zameldowania.

 

wersja: 14.04.2011