Nazwa procedury:

 

SPRZEDAŻ KOMUNALNEGO LOKALU MIESZKALNEGO

 

Numer karty:

 UGB.41

 

Numer JRWA:

ZPM. 6840

 

Wymagane dokumenty:

1. Oświadczenie woli nabycia lokalu składane po otrzymaniu zawiadomienia o przeznaczeniu lokalu mieszkalnego do sprzedaży (oryginał).

2. Tytuł prawny do lokalu np. umowa najmu lokalu zawarta po 12 listopada 1994 r. (kserokopia a oryginał do wglądu).

3. Dokumenty poświadczające stan cywilny, takie jak: akt małżeństwa, wyrok rozwodowy, orzeczenie o separacji, akt zgonu małżonka (kserokopia a oryginał do wglądu)

4. Zgoda dysponenta lokalu w przypadku lokali będących w dyspozycji innych niż m.st. Warszawa podmiotów.

5. Na wezwanie Urzędu – potwierdzenie uiszczenia opłaty za sporządzenie operatu szacunkowego z wyceny lokalu. (kserokopia a oryginał do wglądu).

 

Opłaty:

1. Opłata za sporządzenie wyceny lokalu przez rzeczoznawcę majątkowego – o wysokości wpłaty wnioskodawca jest informowany przez Urząd Gminy Bralin. Niniejsza kwota zaliczana jest na poczet ceny.

2. Przed wyznaczonym terminem aktu notarialnego – wpłata należności za nabywany lokal zgodnie z wartością określoną przez rzeczoznawcę majątkowego.

3. Przed wyznaczonym terminem aktu notarialnego umowy sprzedaży lokalu - wpłata kwoty równej cenie lokalu z uwzględnieniem ewentualnej bonifikaty oraz wpłata pierwszej opłaty z tytułu nabycia prawa użytkowania wieczystego ułamkowej części gruntu związanego z własnością lokalu, zgodnie z wartością określoną przez rzeczoznawcę majątkowego. Wpłaty wnoszone są na konto bankowe.

4. Taksa notarialna i opłaty sądowe pobierane przez notariusza - wnoszone w dniu podpisania umowy sprzedaży lokalu

 

Miejsce złożenia i odbioru:

Biuro Obsługi Interesanta lub Sekretariat Urzędu Gminy Bralin, pok. nr 8

 

Jednostka odpowiedzialna:

Stanowisko ds. Zagospodarowania Przestrzennego i Zarządzania Mieniem

 

Termin odpowiedzi:

Do 2 miesięcy.

 

Tryb odwoławczy:

Brak.

 

Uwagi:

1. O możliwości nabycia lokalu powiadamiani są najemcy lokali przeznaczonych do sprzedaży, którzy wraz z imiennym zawiadomieniem otrzymują druki oświadczenia woli nabycia lokalu.

2. Składane przez najemców podania wyrażające zainteresowanie nabyciem lokalu nie przesądzają o uruchomieniu sprzedaży lokali w danym budynku (nieruchomość musi być przygotowana do obrotu lokalami, a lokale muszą zostać przeznaczone do sprzedaży).

3. W trakcie postępowania organ może zażądać dodatkowych dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy.

4. Procedura sprzedaży lokalu może zostać przerwana na każdym jej etapie.

 

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jedn. Dz.U. z 2004r. Nr 261, poz. 2603 ze zm.).

2. Uchwała Nr XLIV/213/2006 Rady Gminy Bralin z dnia 29.09.2006 w sprawie określenia zasad sprzedaży lokali mieszkalnych i użytkowych a także domów jednorodzinnych stanowiących własność Gminy Bralin oraz zasad udzielania bonifikat od ceny ich sprzedaży.

 

Wymagane załączniki:

Brak.

 

wersja: 14.04.2011