Nazwa procedury:
WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO (OBYWATELE POLSCY I CUDZOZIEMCY) Numer JRWA: 1. Formularz "Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego" lub " Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego " odrębny dla każdej osoby (również dla dziecka). 2. Dokument tożsamości (do wglądu) (dowód osobisty; odpis skrócony aktu urodzenia dla osób niepełnoletnich nie posiadających dowodu osobistego) Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo. 3. Pełnomocnictwo Pisemne pełnomocnictwo, w przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika oraz dowód osobisty pełnomocnika lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości pełnomocnika. Opłaty: Miejsce złożenia i odbioru: Biuro ewidencji ludności Urzędu Gminy Bralin pok. nr 5. Jednostka odpowiedzialna: Referat Organizacyjny i Spraw Obywatelskich Urzędu Gminy Bralin. Termin odpowiedzi: Zgodnie z art. 1 ust.1, pkt 1, lit. b Ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1000) wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł. Tryb odwoławczy: Uwagi: Podstawa prawna:
SO.5343
Wymagane dokumenty:
Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej w wysokości 17,00 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. nie przewiduje wydania zaświadczenia o wymeldowaniu. Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek zainteresowanego.
Nie przysługuje.
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego można dokonać także w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego poprzez Platformę e- Puap.
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).
Ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tekst jednolity: Dz.U. z 2019r. poz. 1397 ze zm.).
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 22 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (tekst jednolity: Dz.U. z 2017 r. poz. 2411 ze zm.).