: Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
Numer karty: UGB. 1
Numer JRWA: 5352
Wymagane dokumenty:
· Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego
· Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
· Dokument tożsamości wnioskodawcy (do wglądu).
· Zagraniczny dokument, jeżeli zawiera on dane, na podstawie których należy uzupełnić akt stanu cywilnego.
· Uwierzytelniony odpis lub wypis, lub uwierzytelnioną reprodukcję materiałów archiwalnych, jeżeli uzupełnienie ma nastąpić na podstawie tych materiałów.
Opłaty: 39,00zł - opłata skarbowa za odpis zupełny aktu stanu cywilnego, wydany w wyniku uzupełnienia na wniosek.
Miejsce złożenia wniosku i odbioru odpisu zupełnego : Urząd Stanu Cywilnego w Bralinie.
Jednostka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego w Bralinie.
Termin odpowiedzi: Bez zbędnej zwłoki.
Tryb odwoławczy: Do Wojewody Wielkopolskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmownej, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi:
Akt stanu cywilnego, który nie zawiera wszystkich wymaganych danych, uzupełnia kierownik urzędu stanu cywilnego, który sporządził akt, na podstawie innych aktów stanu cywilnego, akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego prowadzonych dla tego aktu i innych dokumentów mających wpływ na stan cywilny.
Uzupełnienia można dokonać na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, jeżeli w państwie wystawienia jest on uznawany za dokument stanu cywilnego, lub innego dokumentu zagranicznego potwierdzającego stan cywilny, wydanego w państwie, w którym nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego, jeżeli stwierdzają one zdarzenie wcześniejsze i dotyczą tej samej osoby lub jej wstępnych.
Uzupełnienia aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny lub prokuratora, w formie czynności materialno-technicznej.
Jeżeli uzupełnienia dokonuje się z urzędu lub na wniosek innej osoby niż ta, której akt dotyczy, lub jej przedstawiciela ustawowego, kierownik urzędu stanu cywilnego powiadamia tę osobą o zamiarze uzupełnienia lub o złożeniu wniosku o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
Jeżeli uzupełnienia aktu małżeństwa dokonuje się na wniosek jednego małżonka, kierownik urzędu stanu cywilnego powiadamia o złożeniu wniosku drugiego małżonka.
Kierownik urzędu stanu cywilnego dokonując uzupełnienia, wydaje wnioskodawcy odpis zupełny uzupełnionego aktu stanu cywilnego.
Uzupełnienia aktu zgonu dokonuje sąd w postępowaniu nieprocesowym, na wniosek osoby zainteresowanej lub prokuratora, jeżeli akt zgonu nie zawiera daty lub godziny zgonu, a dane te nie wynikają z akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego stanowiących podstawę sporządzenia aktu zgonu.
Podstawa prawna:
· Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego (tj.Dz.U. z 2021r. poz. 709 ze zm.).
· Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 198 kwietnia 2020r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego (Dz.U. z 2020r. poz. 698).
· Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz.U. z 2021r. poz.1923).
· Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz.U. z 2021r. poz. 735 ze zm.)
Załączniki:
· Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.