Numer karty: UGB. 19
Numer JRWA: 5351
Wymagane dokumenty:
· Wniosek o rejestracje zdarzenia.
· Zagraniczny dokument potwierdzający zdarzenie, który jest podstawą sporządzenia aktu stanu cywilnego wraz z jego urzędowym tłumaczeniem.
· Dokument tożsamości wnioskodawcy.
· Dowód wpłaty należnej opłaty skarbowej.
Opłaty: 39,00zł - opłata za odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany po dokonaniu rejestracji.
Miejsce złożenia wniosku i odbioru odpisu zupełnego: Urząd Stanu Cywilnego w Bralinie.
Jednostka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego w Bralinie.
Termin odpowiedzi: Bez zbędnej zwłoki.
Tryb odwoławczy: Do Wojewody Wielkopolskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmownej, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Uwagi:
W rejestrze stanu cywilnego można dokonać, w formie czynności materialno-technicznej, na wniosek lub z urzędu, rejestracji urodzenia albo zgonu, które nastąpiły poza granicami RP i nie zostały tam zarejestrowane, oraz rejestracji urodzenia, zawarcia małżeństwa albo zgonu, które nastąpiły poza granicami RP, jeżeli w państwie urodzenia, zawarcia małżeństwa albo zgonu nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego.
Wniosek o rejestracje zdarzenia do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego może złożyć osoba, której zdarzenie dotyczy, lub jej przedstawiciel ustawowy, inna osoba, która wykaże interes prawny w rejestracji zdarzenia lub interes faktyczny w rejestracji zgonu.
Jeżeli urodzenie i zgon dotyczą obywatela polskiego, pisemny wniosek o rejestracje zdarzenia można złożyć do konsula.
Do wniosku o rejestrację zdarzenia dołącza się wydany przez właściwy podmiot zagraniczny dokument potwierdzający to zdarzenie, który jest podstawą sporządzenia aktu stanu cywilnego przez kierownika urzędu stanu cywilnego.
Dokonując rejestracji zdarzeń, które dotyczą obywateli polskich posługujących się również aktami stanu cywilnego sporządzonymi w RP, kierownik urzędu stanu cywilnego dostosowuje, na wniosek osoby, której akt dotyczy, w formie czynności materialno-technicznej, pisownię danych zawartych w zagranicznym dokumencie do reguł pisowni polskiej, jeżeli wniosek taki został złożony z wnioskiem o dokonanie rejestracji.
Nazwę miejscowości położonej poza granicami RP zamieszcza się w pisowni ustalonej przez Komisje Standaryzacji Nazw Geograficznych poza Granicami RP.
Podstawa prawna:
· Ustawa z dnia 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( tj. Dz. U. z 2021r. poz.709 ze zm.).
· Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz.U. z 2021r. poz.1923).
· Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j.Dz.U. z 2021r. poz. 735 ze zm.).