Nazwa procedury:

 

ZAMIANA KOMUNALNEGO LOKALU MIESZKALNEGO MIĘDZY STRONAMI

 

Numer karty:

 UGB.45

 

Numer JRWA:

 ZPM.7144

 

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek kontrahentów o wzajemną zamianę lokali mieszkalnych.

2. Kserokopie dokumentów potwierdzających stan cywilny osób zainteresowanych wzajemną zamianą lokali (oryginały do wglądu).

3. Oświadczenie wnioskodawcy – najemcy lokalu komunalnego i jego małżonka o braku tytułu prawnego do innego lokalu lub budynku spełniającego warunki lokalu zamiennego.

4. Dowody osobiste kontrahentów - do wglądu.

 

Opłaty:

Brak.

 

Miejsce złożenia i odbioru:

Biuro Obsługi Interesanta lub Sekretariat Urzędu Gminy Bralin, pok. nr 8

 

Jednostka odpowiedzialna:

Stanowisko ds. Zagospodarowania Przestrzennego i Zarządzania Mieniem

 

Termin odpowiedzi:

Do 2 miesięcy.

 

Tryb odwoławczy:

Brak.

 

Uwagi:

1. Na zamianę muszą wyrazić zgodę na piśmie wszystkie pełnoletnie osoby zamieszkałe z każdym z kontrahentów.

2. W trakcie postępowania organ może zażądać dodatkowych dokumentów niezbędnych do rozpatrzenia sprawy.

 

Podstawa prawna:

1. Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego ( Dz. U. nr 71, poz.733 z późn. zm. ).

2. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks Cywilny ( Dz. U. nr 16, poz.93 z późn. zm. ).

3. Uchwała Nr XLIV/214/06 Rady Gminy Bralin z dnia 29.09.2006 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy.

 

Wymagane załączniki:

1. Wzór wniosku o wyrażenie zgody na wzajemną zamianę lokali mieszkalnych.

2. Wzór oświadczenia o braku tytułu prawnego do innego lokalu .

 

wersja: 14.06.2011