
Wydawanie decyzji w sprawie umorzenia, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty podatku oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych, opłaty od posiadania psów, opłaty targowej
Nazwa procedury:
Wydawanie decyzji w sprawie umorzenia, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty podatku oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę z tytułu podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, od środków transportowych, opłaty od posiadania psów, opłaty targowej Numer Karty: UGB.73 Wymagane dokumenty: Osoba fizyczna nieprowadzącą działalności gospodarczej: 1. Pisemny wniosek o umorzenie/rozłożenie na raty/odroczenie terminu płatności podatku, oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę, który powinien zawierać: · imię i nazwisko wnioskodawcy, · adres zamieszkania wnioskodawcy, · numer PESEL, NIP, ewentualnie numer dowodu osobistego (paszportu) wnioskodawcy, · źródło należności podatkowej (np. podatek od nieruchomości, odsetki od zaległości itp.), · okres którego wniosek dotyczy, · określenie wnioskowanej formy ulgi, · uzasadnienie wniosku. 2. Do wniosku powinny zostać załączone następujące dokumenty: · kopie rocznych zeznań podatkowych złożonych przez Wnioskodawcę i osoby pozostające z nim we wspólnym gospodarstwie za ostatnie trzy lata (np. PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37 bądź inny ) wraz z ich korektami, · oświadczenie wnioskodawcy o dochodach uzyskiwanych w bieżącym roku wraz z poświadczeniem o zarobkach z zakładu pracy, odcinkiem ZUS itp , · oświadczenie wnioskodawcy o posiadanych nieruchomościach wraz z ich wykazem zawierającym adres nieruchomości, powierzchnię, · oświadczenie wnioskodawcy o środkach pieniężnych posiadanych na rachunkach w bankach oraz lokatach inwestycyjnych, tzn. wartość posiadanych papierów wartościowych, jednostek funduszy inwestycyjnych, polis ubezpieczeniowych (itp.) oraz kopia deklaracji podatkowej (PIT-38 bądź inny) za ubiegły rok, · oświadczenie o posiadanych środkach transportowych, których właścicielem lub leasingobiorcą jest wnioskodawca lub członkowie rodziny pozostający we wspólnym gospodarstwie domowym, · oświadczenie wnioskodawcy o ilości osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym, · oświadczenie wnioskodawcy o dochodach osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym, · oświadczenie o chorobie lub wypadku losowym powodującym utratę zdolności do zarobkowania lub znaczące straty materialne oraz dokumenty potwierdzające w/w okoliczności. Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą: 1. Pisemny wniosek o umorzenie/rozłożenie na raty/odroczenie terminu płatności podatku, oraz zaległości podatkowych i odsetek za zwłokę, który powinien zawierać: · imię i nazwisko wnioskodawcy, · adres zamieszkania wnioskodawcy, · numer PESEL, NIP wnioskodawcy, · numer dowodu osobistego (paszportu) wnioskodawcy, · określenie przedmiotu działalności gospodarczej, · źródło należności podatkowej (np. podatek od nieruchomości, odsetki od zaległości itp.), · okres, którego wniosek dotyczy, · określenie wnioskowanej formy ulgi. 2. Do wniosku powinny zostać załączone następujące dokumenty: · kopie rocznych zeznań podatkowych złożonych przez Wnioskodawcę i osoby pozostające z nim we wspólnym gospodarstwie za ostatnie trzy lata (np. PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37 bądź inny ) wraz z ich korektami, · oświadczenie o wysokości przychodu uzyskanego w bieżącym roku, · oświadczenie o wysokości opłacanej składki ZUS, · oświadczenie wnioskodawcy o posiadanych nieruchomościach wraz z ich wykazem zawierającym adres, · oświadczenie wnioskodawcy o posiadanych środkach trwałych zawierające określenie rodzaju środka trwałego, jego wartości wynikającej z ewidencji (ewentualnie wnioskodawca może dostarczyć kopię posiadanej ewidencji środków trwałych lub jej wydruk), · oświadczenie wnioskodawcy o środkach pieniężnych posiadanych na rachunkach w bankach oraz lokatach inwestycyjnych, tzn. wartość posiadanych papierów wartościowych, jednostek funduszy inwestycyjnych, polis ubezpieczeniowych (itp.) oraz kopia deklaracji podatkowej (PIT-38 bądź innej) za ubiegły rok, · aktualny wyciąg z bieżącego rachunku bankowego i z rachunków terminowych, · oświadczenie o posiadanych środkach transportowych, których właścicielem lub leasingobiorcą jest wnioskodawca lub członkowie rodziny pozostający we wspólnym gospodarstwie domowym, · oświadczenie wnioskodawcy o ilości osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym, · oświadczenie wnioskodawcy o dochodach osób pozostających z nim we wspólnym gospodarstwie domowym, · oświadczenie o chorobie lub wypadku losowym powodującym utratę zdolności do zarobkowania lub znaczące straty materialne oraz dokumenty potwierdzające w/w okoliczności. W przypadku ubiegania się o pomoc de minimis: · zaświadczenia o pomocy de minimis otrzymanej w okresie obejmującym bieżący rok kalendarzowy oraz dwa poprzedzające go lata kalendarzowe, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie bądź informację o nieotrzymaniu pomocy, · oświadczenie, że nie jest przedsiębiorcą znajdującym się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt 9-11 Wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw, · oświadczenie o wielkości i przeznaczeniu pomocy publicznej otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis. W przypadku ubiegania się o pomoc inną niż de minimis czy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie: · informacje, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie informacji o otrzymanej pomocy publicznej oraz informacji o nieotrzymaniu pomocy. Brak. Miejsce złożenia i odbioru: Sekretariat Urzędu Gminy Bralin pok. nr 8 Jednostka odpowiedzialna: Referat Gospodarki Finansowo – Budżetowej. Termin odpowiedzi: 1. Do 1 miesiąca. 2. Do 2 miesięcy sprawy szczególnie skomplikowane. Tryb odwoławczy: Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Podstawa prawna: 1. Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 1170 ze zm.) 2. Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja opdatkowa (tekst jednolity: Dz.U. z 2021, poz. 1540 ze zm.). 3. Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jednolity Dz. U 2020 r. poz. 333). 4. Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (tekst jednolity Dz. U. 2019, poz.888 ze zm). wersja: 04.01.2022
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Źródło informacji: | Dawid Kosakiewicz |
Data utworzenia: | 2011-06-28 12:48:45 |
Wprowadził do systemu: | Dawid Kosakiewicz |
Data wprowadzenia: | 2011-06-28 12:49:26 |
Opublikował: | Dawid Kosakiewicz |
Data publikacji: | 2011-06-28 14:00:58 |
Ostatnia zmiana: | 2022-01-04 15:24:35 |
Ilość wyświetleń: | 2089 |