Nazwa procedury:

INFORMACJA O WYROBACH ZAWIERAJĄCYCH AZBEST

 

Symbol JRWA

OŚ.6232

 

Wymagane dokumenty:

1. Informacja o wyrobach zawierających azbest
- Informacja powinna zawierać wynik inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest sporządzonej poprzez spis z natury i zostać wypełniona zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010r. w sprawie wymagań w  zakresie wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest. 
- w Informacji  określa się m.in. stopień pilności usunięcia wyrobów azbestowych obliczony według „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” określonej w załączniku nr 1 do rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
- Informację należy sporządzić w dwóch egzemplarzach. Jeden egzemplarz Informacji osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami przedkładają w formie pisemnej Wójtowi, a osoby prawne Marszałkowi Województwa. Drugi egzemplarz Informacji należy przechowywać przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej Informacji. Informacja podlega corocznej aktualizacji w terminie do dnia 31 stycznia każdego roku.

 

2. pełnomocnictwo w oryginale lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa w przypadku, gdy składający Informację działa w imieniu innej osoby;

 

3. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.

 

Opłaty:

1. Przyjęcie „Informacji o wyrobach zawierających azbest” nie podlega opłacie skarbowej.

2. Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii - 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
3. Zapłaty opłaty skarbowej można dokonać:
- przelewem, przekazem na rachunek bankowy Gminy Bralin lub  bezpośrednio w kasie Urzędu Gminy Bralin.

Miejsce złożenia:

Urząd Gminy Bralin, I piętro, pokój nr 8 (sekretariat)

 

Jednostka odpowiedzialna:

Stanowisko ds. ochrony środowiska, gospodarki komunalnej i rolnictwa

 

Termin odpowiedzi:

Niezwłocznie od daty wpływu kompletnej „Informacji o wyrobach zawierających azbest”.

 

Tryb odwoławczy:

Nie przysługuje.

 

Podstawa prawna:

1. Art. 162 i 346 ustawy z 27 kwietnia 2001 r. -  Prawo ochrony środowiska

2. Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające Azbest

3. Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest
4. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

 

Uwagi:

Informację o wyrobach zawierających azbest składają osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami wykorzystujące wyroby zawierające azbest.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wersja: 02.02.2022